tirsdag 8. mars 2011

Uke 14 +magebilde

Nå har jeg passert uke 14 og er 14+1 i dag:) Tenkte jeg for første gang skulle driste meg ut med ett magebilde, jeg har vokst innmari fort og synes det er litt pinlig å være på str med venninder som er langt lengre i graviditeten enn meg. Men dette til tross for at jeg faktisk har gått ned i vekt pga kvalme og oppkast.. Godt ingen er like:)


Bildet er da fra i dag, 14+1:



Og kvalmen, joda den har virkelig tatt seg opp igjen! Jeg har merket en demping en stund nå og tenkte yess! Da er den vel på veg bort da:) men nei, den siste uka har den virkelig blitt mye værre igjen og doskåla har vert flittig besøkt :/ Håper dette gir seg snart da det begynner å bli veldig slitsomt, men igjen en del av en større og mye bedre virkelighet som vokser inni magen:) Av andre ting denne uka har murringer i magen og svimmelhet kommet for fullt! Mulig svimmelheten har en sammenheng med at jeg ikke får i meg så mye næring som jeg skulle ønske, og murringen er nok ting som vokser, og det er jo bare hyggelig=)

Vi har også begynt å tenke på innkjøp o.l og det er jo en kjempestor jungel der ute! Blir nok mange timer foran pc før vi har bestemt oss for merker o.l. Kome gjerne med forslag hvis dere har noen gode erfaringer med produkter=)

Også har vi så smått begynt å tenke på brylupp midt opp i det hele (som om vi ikke har nok å tenke på nå;P) Men jeg skal ikke gå gravid brud, så ønsket er jo å ta det sommeren 2012 (forlovet oss i 2009). Nå henter jeg inn pristilbud o.l for å finne ut om det økonomisk lar seg gjøre! Vi kommer til å ha bryluppet i kjempetelt hjemme i hagen, og det gjør jo ting litt billigere, og for min del er det den beste løsningen da jeg er en veldig hjemmekjær person=) Men catering og allt annet presser jo likevel prisene laaangt opp;P



Jaja, nok skravlig for i dag, ha en fin tirsdag=)

-Camilla:o)

8 Koselige ord:

Anonym sa...

Hei hei..

Ingen er like nei.. godt er det ;) Jeg har lagt på meg masse i begynnelsen begge gangene.. også har det flatet ut etterhvert. Denne gangen lå bebisen laaangt over gjennomsnittet på symfyse- fundus målene i begynnelsen, men nå ligger den akkurat mitt på normalen =)Og jeg har gått ned litt i vekt.. så det er ikke noe vits i å måle magen etter andre.. alle er forskjellige, og vokser i rykk og napp tror jeg =)

Anya

Camilla Hoelsveen sa...

Ja, det er bra vi er ulike=) Blir spennende å se hvor stor man blir! Du nærmer deg vel termin du nå da?

Christine sa...

Jeg følte at jeg tok igjen Chanette en periode, men så stoppet opp litt. Blir utrolig spennede å se når Canette nærmer seg slutten hvor store vi er og hvor stor forskjell det er på oss. hihi
Du har akk. begynt å jobbe igjen? Kan være derfor du er blitt kvalm, jeg merket godt forskjell de dagene jeg jobbet og når det var helg. Det som funket for meg (ikke hende det funker for deg, vi er alle spesielle vet du hihi) var å spise ca. hver 2. time og sove litt ekstra både etter jobb og om natten. Må bare finne den balansen.. hvis man kan det da. Vi reagerer jo helt forskjellige alle ihopa så. <3 Håper kvalem gir seg for deg snart! klem Christine

Anonym sa...

Små spising av frukt hjalp kvalmen min! Nærmer meg med stormskritt.. termin 20 mars =) Lykke til videre!

Torhild sa...

Gratulerer Camilla og Tormod :) Dette har ikke jeg fått med meg. Håper du har det bra, til tross for at du sliter litt med kvalme. Utrolig moro. Det er skikkelig babyboom om dagen. Kommer til å kikke innom bloggen din titt og ofte. Er rart det der, men man blir så innmari nysgjerrig når noen er gravide... I hvertfall blir jeg det, hehe. Det er det største og beste som kan skje i livet :D

alph sa...

Herlig babymage <3

Camilla Hoelsveen sa...

Christine: Jeg startet å jobbe for noen uker siden:) Kan godt hende det påvirker ja;P

Anya: Her går det sinnsykt mye frukt om dagen også! Dillan nå er Kiwi;P

Torhild: Tusen takk=)Er veldig babyboom ja, men det er jo så koselig;P

Anne-Line: :) Gleder meg til å se deg i morgen!!

Ragnhild Angelica sa...

I uke 14 hadde jeg ikke mage i det heletatt, den kom ikke før i uke 34, og folk skjønte ikke at jeg var gravid før rett før termin.. Gikk bare rundt å følte meg oppblåst hele tiden..

Legg inn en kommentar