tirsdag 14. juni 2011

Utstyr til en liten prins

Nå begynner det å nærme seg og vi har skrevet en liste over ting vi trenger og ting som er i boks:)

Vi er så heldige at vi har et barnerom som i mine øyne er perfekt mtp maling o.l. der har det nok bod en liten gutt tidligere. Veggene er hvitmalte panel og samme med taket (skråtak) Den ene veggen er eplegrønn(min yndlingsfarge) og det er en nattlampe i samme fargen, samt en fastmontert hvit hylle på veggen! Så det trenger vi ikke gjøre noe med=)

Vi har en trehvit hylle som skal settes inn der, men den har jeg ambisjoner om å male hvit. Senga er arvegods som har vært brukt i familien siden bestemor var litta jente, det er veldig koselig! Og den kan brukes lenge da den kan trekkes mye ut=) Denne trenger også et malingsstrøk.

Det vi i hovedsak trenger til barnerommet er en uro til senga, madrass og dyne til senga og en kommode til de pitte små klærne=) Det er jo ikke den største kostnaden akuratt;P

Vi har nettopp hentet oss en vugge som ble solgt her på jaren, den er stor(120cm i lengde inni) Og kan brukes lenge=) Denne skal stå i stua og være dagseng for lille bebbis. Jeg har pyntekant med blonder og madrass klar til denne, men den skal males om da jeg ikke likte fargen, den blir nok hvit med noe dekortekst på!

Vogna er også i boks, men vi mangler en bag-del. Denne ligger på rundt 2000 kr så den er jo av betydelig sum. Samt en del andre ting som vippe/vibrasjonsstol, ammeutstyr, bæresjal, lekegrind o.l mangler samt noe klær o.l dette håper vi på å få tak i på en sverige tur i nærmeste fremtid.

Og vi har kjøpt isofix maxicosi bilsete=)

På badet vårt er det ikke så mye plass til stellekommode, derfor skal den flinke kjæresten min lage en løsning der selv. Den må delhvis konstrueres over vaskemaskinen, men tegningene er klare og det kommer til å bli kjempefint og praktisk=)

Jeg synes det er kjempekoselig å handle inn til bebbis, selv om det er ganske dyrt. Har sjekket litt priser og det vi mangler nå kommer på 8-12000 avhenging av hvor og hva vi får tak i..! Men det er ikke allt som er livsviktig med en eneste gang da, heldighvis=)

Godt å tenke på at mye kan brukes opp igjen på nr to;P

Nå skal jeg gå og bake muffins=)

Ha en flott tirsdagskveld;) KLEM

0 Koselige ord:

Legg inn en kommentar